Tējas ietekme uz veselību

Tēja mūsu veselībai
SHARE SHARE SHARE SHARE SHARE

Jau tūkstošiem gadu austrumos tēja ir labas veselības, laimes un gudrības atslēga, bet mūsdienās tēja ir pievērsusi arī rietumu pētnieku uzmanību, kuri ir atklājuši daudzus dažādus ieguvumus veselībai, regulāri lietojot uzturā tēju.

Lūk, daži zināmākie ieguvumi:

  • Tējas lietošana uzturā palielina modrību, uzlabo produktivitāti un smadzeņu darbību. Par labvēlīgo ietekmi uz smadzeņu darbību un trauksmes samazināšanu ir atbildīgs L- teanīns (aminoskābe) kopā ar kofeīnu.
  • Tēja satur desmit reizes vairāk polifenolu (antioksidantu) nekā augļi un dārzeņi – tās ir vielas, kas cīnās ar brīvajiem radikāļiem. 
  • Tēja var palīdzēt atvairīt hroniskas slimības, ieskaitot Alcheimera un Pārkinsona slimību.
  • Cilvēkiem, kuri dzer divas un vairāk tasītes dienā, novērots mazāks sirds un asinsvadu slimību risks. 
  • Savukārt cilvēkiem, kuriem ir aktuāli pazemināt holesterīna līmeni, tēja var palīdzēt samazināt zema blīvuma holesterīnu un paaugstināt augsta blīvuma jeb labo holesterīnu.
  • Zaļās tējas aizsargā no vēža. Kādā apjomīgā Āzijā veiktā pētījumā konstatēts, ka sievietēm, kuras regulāri dzēra zaļo tēju, bija mazāks kolorektālā vēža risks. Tāpat atrasta saikne starp regulāru zaļās tējas patēriņu un samazinātu krūts vēža risku.
  • Ja gribat uzņemt visu labo, kas ir tējā, pienu atstājiet malā vai pievienojiet tējai treknu pienu.
  •  Tēja, gluži tāpat kā kafija, satur kofeīnu. Zaļajā tējā tā ir mazāk, lai gan precīzu daudzumu nosaukt ir grūti. Krūzē tējas kofeīna saturs mēdz variēties no deviņiem līdz 50 miligramiem. Melnajā tējā kofeīna ir vairāk – sākot no 42 līdz pat 72 miligramiem. 
  • Fluors ir minerālviela, kas nelielā daudzumā nepieciešama gan mūsu kauliem, gan zobiem. Taču pārmērīga fluora uzņemšana var radīt dažnedažādas veselības problēmas, ieskaitot locītavu sāpes, muskuļu vājumu, osteoporozi, trauslus zobus un citas. Tāpēc svarīgi izvēlēties augstas kvalitātes tēju, jo to iegūst no jaunajiem dzinumiem un lapiņām, tādēļ tajās ir mazāk fluora.
  • Tēja var palīdzēt arī samazināt ķermeņa masu,  taču, lai tas notiktu, neiztikt bez fiziskajām aktivitātēm. 
  • Ja ir diagnosticēta anēmija vai dzelzs deficīts, nevajadzētu tēju dzert ēdienreizes laikā vai uzreiz pēc tās. Tējā esošie tanīni (antioksidanti) var kavēt dzelzs (arī cinka) uzsūkšanos. Tādēļ prātīgāk tēju dzert pusstundu pirms maltītes vai kādu stundu pēc ēšanas.

* Pēc žurnāla "Ko ārsti jums nestāsta" materiāliem

Lipton tējas akcija

Tēja
SHARE SHARE SHARE SHARE SHARE